Tworzenie kryptowaluty lub emitowanie tokenów ICO może być świetnym sposobem na pozyskanie dodatkowych funduszy. Niezależnie od tego, czy budujesz start-up, czy chcesz rozwinąć swój biznes – dodatkowe środki z pewnością przyspieszą te procesy. Pojawia się tu jednak pytanie: jak wyemitować własną kryptowalutę lub okien? Jak wcześniej przygotować się do emisji waluty, aby nie natknąć się w późniejszym etapie na jakieś problemy?
Jak przygotować się do emisji kryptowaluty i Tokenów?
Zwykle emisja tokenów wiąże się z koniecznością przeprowadzenia wcześniej gruntownych przygotowań. Warto zacząć od dokładnego ustalenia planu działania. Zawsze emisja tokenów lub wypuszczenie własnej kryptowaluty musi być bowiem związana z jakimś projektem, który trzeba będzie zrealizować. Warto już na wstępie zdać sobie sprawę z tego, po co emitować tokeny.
Emisja tokenów ICO to nie tylko rozwiązanie technicznej strony tej kwestii. Celem musi być późniejsza sprzedaż. Dopiero kiedy inwestorzy zainteresują się naszym projektem, emisja kryptowaluty lub tokenu będzie miała sens.
Na wstępnie przygotujmy więc całą techniczną dokumentację, a także (koniecznie!) białą księgę. W niej muszą znajdować się przesłanki, dla których inwestorzy zainteresują się naszym projektem i uwierzą w niego. To jedyny sposób, by przekonać ich do inwestycji w nasze tokeny lub krypto. Białą księga może w tym celu zawierać między innymi biografie członków zespołu projektowego, czy doświadczenie naszej organizacji i dotychczasowe realizacje. Następnie można przejść do kolejnego kroku.
Jaki blockchain wybrać?
Emisja tokenów lub kryptowaluty wiąże się z koniecznością wyboru blockchaina. To właśnie blockchain posłuży bowiem do stworzenia naszych tokenów lub kryptowaluty. Możemy oprzeć emisję tokenów o sieć BitCoin, Ethereum lub innej. Dziś nawet ponad 90% wszystkich tokenów jest opartych właśnie o ETH (spośród wszystkich tokenów na liście Coinmarketcap).
Dobrym pomysłem jest także rozwój własnego blockchaina. Jest to jednak opcja zarezerwowana niemal wyłącznie dla zaawansowanych, dużych firm technologicznych. Nie jest to jednak ważne, który blockchain wybierzesz. Dla zdecentralizowanej wymiany Twoje tokeny (monety, ICO) są przecież paliwem.
Nie zapomnij o marketingu
Emisja tokenów to jedno. Drugą kwestią jest reklama. Jak mawia stare porzekadło “reklama jest dźwignią handlu”. Nie inaczej jest w przypadku próby sprzedaży własnych tokenów lub kryptowaluty.
W jakich miejscach warto szukać inwestorów? Są setki kanałów , przez które można zawalczyć o część środków, które inwestorzy przeznaczają na ICO. Najskuteczniejszymi środkami przekazu są natomiast fora internetowe oraz sieci społecznościowe. Warto inwestować w kampanie reklamowe na Facebooku, Google, czy w Bing. Jeśli Twój projekt jest nieco większy, możesz spróbować wziąć udział w jednej z organizowanych konferencji. Trzeba tu zaznaczyć, że marketing należy prowadzić już od samego początku powstania projektu. Inaczej będziemy długo czekać na sprzedaż tokenów.
Partnerem materiału jest Norion.