Czy pozycjonowanie stron internetowych to usługa potrzebna każdej firmie? Co wpływa na ten proces i od czego zależy skuteczność prowadzonych działań? I wreszcie – czym należy kierować się przy wyborze agencji oferującej pomoc w tym zakresie?
Pozycjonowanie stron internetowych – na czym polega?
Pozycjonowanie stron internetowych to proces polegający na umieszczeniu ich na topowych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania. Prowadzi do zwiększenia widoczności w Internecie i poprawy współczynnika konwersji. Wymaga prowadzenia przemyślanych działań z zakresu optymalizacji witryny, zdobywania linków, dostarczania dobrej, wartościowej treści i budowania zaufania. Każde z nich powinno łączyć dążenie do najwyższej jakości.
Na przebieg procesu w pozytywny sposób wpływają liczne elementy, np.
-
rozbudowa strony i wyposażanie jej w dobrą, przydatną dla użytkowników treść,
-
wysoka dostępność i szybkość ładowania się strony,
-
przystosowanie witryny do urządzeń mobilnych,
-
zdobywanie linków z wartościowych, powiązanych tematycznie źródeł,
-
wdrożenie przyjaznej adresacji,
-
udostępnianie możliwości komentowania.
Złożoność procesu, jego długofalowy charakter i konieczność dostosowania się do wysokich standardów sprawiają, że jego przeprowadzanie warto powierzyć specjalistom. Skąd masz wiedzieć, że naprawdę potrzebujesz ich wsparcia, a pozycjonowanie rzeczywiście pomoże w osiągnięciu konkretnych celów?
Jak wybrać agencję świadczącą tę usługę?
Żeby móc odpowiedzieć na pytanie, czy inwestycja w pozycjonowanie i optymalizację SEO jest opłacalna dla każdej firmy (w tym także Twojej), trzeba odwołać się do danych. Tylko na ich podstawie można przewidzieć, jakie korzyści mogą one przynieść i czy przyczynią się do zrealizowania zamierzeń biznesowych. Zachęcamy zatem, aby przed podjęciem decyzji skorzystać z konsultacji oferowanej przez profesjonalną agencję i wysłuchać rekomendacji.
A jak wybrać agencję świadczącą usługi z zakresu pozycjonowania i optymalizacji SEO oraz proponującej fachowe doradztwo? Warto kierować się jej doświadczeniem, umiejętnościami, zakresem usług czy modelem współpracy. Sprawdź więc, z jakimi klientami pracuje (w tym jakimi efektami może się pochwalić), czy otrzymuje certyfikaty, kogo zatrudnia i co mówią o niej inni. Skontaktuj się z nią w wygodny dla siebie sposób i oceń wrażenia po rozmowie.
Kolejnym kryterium może stać się także jakość obsługi i chęć zaoferowania pomocy. Jeśli po analizie danych okaże się, że w przypadku Twojej firmy inwestowanie w działania z obszaru SEO nie będzie opłacalne, profesjonalna agencja powinna zaproponować rozwiązania, które przyniosą więcej korzyści. Właśnie w taki sposób działa agencja marketingu internetowego Marafiki. Nie pozostawia ona klienta samego z problemem dotyczącym e-biznesu, lecz stara się znaleźć inną drogę prowadzącą prosto do jego rozwiązania.