Zestaw dla pracowników Call Center – jak wybrać wydajny i budżetowy sprzęt?

Stworzenie odpowiedniego miejsca pracy dla specjalistów odpowiedzialnych za obsługę klienta lub sprzedaż w Call Center to zadanie pozornie proste. W praktyce okazuje się, że ciężko znaleźć wydajny sprzęt zapewniający płynną pracę, którego cena będzie satysfakcjonująca dla osób odpowiedzialny za budżet firmy.

Chociaż większość stanowisk na Open Space posiada komputer stacjonarny, warto zastanowić się również nad sprzętem mobilnym. Laptop jest wyjątkowo wygodny w obsłudze, gdy specjaliści realizują z jego pomocą również projekty wymagające pracy zdalnej. W dalszej części materiału zajmiemy się omówieniem przykładowych konfiguracji jednostek PC i notebooków. Zaczynamy!

Komputer stacjonarny – parametry i podzespoły

Biorąc pod uwagę, że specjaliści ds. obsługi klienta nie obsługują programów graficznych i nie realizują projektów audio/wideo, nie potrzebują oni kart graficznych i dźwiękowych. Zintegrowane podzespoły z płytą główną powinny wystarczyć do obsługi systemów BCM i CRM, które są standardowym oprogramowaniem. Nikt prawdopodobnie nie będzie instalować gier i materiałów zajmujących dużą pojemność dysku, dlatego budżetowe pozycje sprawdzą się perfekcyjnie.

Przykładowa konfiguracja: Dell Vostro 3670 w cenie 1870 zł:

  • procesor Intel Core i3-8100 o prędkości 3,6 GHz,
  • 4 GB pamięci RAM DDR4,
  • dysk twardy 1 TB HDD,
  • system operacyjny Windows 10,
  • dodatkowe akcesoria (klawiatura, mysz, czytnik kart pamięci, TPM).

Dzięki temu, że w zestawie znajduje się klawiatura i mysz, należy jedynie nabyć monitor. Jest to ograniczenie kosztów, które przy większej liczbie stanowisk znacząco wpłynie na oszczędności.

Laptop – mobilne stanowisko

W Call Center pracują nie tylko osoby zajmujące się telefoniczną obsługą klientów. Spotkać tam można również opiekunów, trenerów i pracowników na wyższym szczeblu. Praca na Open Space bywa rozpraszająca, zwłaszcza przy analizie raportów, tworzeniu kampanii i ocenie rozmów. Warto zainwestować w szybki, lekki i wydajny notebook, z którym kierownik lub coach będzie mógł udać się do innego pomieszczenia.

Przykładowa konfiguracja Dell Latitude 3490 w cenie 4950 zł:

  • procesor Intel Core i5 mobile i5-8250U o prędkości 1,6-3,4 GHz,
  • 16 GB pamięci RAM DDR4,
  • dysk SSD 512 GB,
  • ekran TFT Full-HD [LED] anti-glare,
  • waga 1,72 kg.

Niezbędne akcesoria

Jakie narzędzia pracy wykorzystują pracownicy Call Center? Pewnie każdy przypomina sobie filmy, w których setki sprzedawców obsługuje klientów przy pomocy telefonów. Obecnie odbywa się to z poziomu komputera i słuchawek z mikrofonem. Aplikacje BCM tworzą wirtualny telefon, który dysponuje numerem i obsługiwany jest przez popularnych operatorów sieci telekomunikacyjnej.

Oprócz tego niezbędna jest klawiatura, mysz i monitor. Specjaliści wyposażeni w sprzęt mobilni powinni mieć także dostęp do stacji dokujących, replikatorów portów, toreb i plecaków.

Monitor, klawiatura i mysz

Obsługa telefoniczna i mailowa klientów nie wymaga mocnych parametrów ekranu. Chcąc jednak zadbać o komfort pracy swoich podwładnych, warto zaoferować im zadowalające pole robocze. Monitor 21-24 cale powinien spełnić swoje zadanie w doskonały sposób. Dell E2216H 21,5” jest perfekcyjnym wyborem. W sklepie Gigam.pl można znaleźć go w atrakcyjnej cenie 410 zł. Obsługuje on rozdzielczość Full HD (1920×1080 px) i dysponuje złączem DisplayPort, które zapewnia świetną jakość obrazu.

Mysz i klawiatura również nie muszą być profesjonalne oraz zaawansowane. Funkcjonalność może ograniczać się do podstawowych przycisków i klawiszy, dlatego zestaw skonstruowany z myszki Dell MS116 i klawiatury Dell KB216 powinien być wystarczający. Jeśli zależy Wam na kompatybilności koloru i modelach bezprzewodowych, w Gigam.pl dostępny jest komplet Dell KM636.

Stację dokujące, replikatory portów

Odłączenie wszystkich narzędzi od laptopa tylko po to, by udać się do swojego przełożonego w celu przedstawienia analiz, raportów lub projektów bywa uciążliwe. Pracownicy zazwyczaj po krótkiej chwili wracają na swoje miejsce i muszą podłączać wszystkie porty od nowa. Żeby zapobiec takiej sytuacji, wystarczy sięgnąć po replikatory portów lub stacje dokujące. Produkt koniecznie trzeba dopasować do konkretnego modelu laptopa.