Okulary są coraz popularniejszym produktem kupowanym przez internet. W ostatnim czasie znacznie wzrosła ilość osób zamawiających w e-sklepach okulary korekcyjne i przeciwsłoneczne. W Polsce branża optyczna e-commerce dopiero raczkuje. Jeżeli jednak będzie rozwijać się w dotychczasowym tempie, ma szansę bardzo szybko dogonić takie rynki jak niemiecki czy amerykański.
W 2017 roku w porównaniu do 2016 roku zanotowaliśmy wzrost o 68% – mówi Mateusz Matula, właściciel sklepu internetowego Kodano – Przeciętny wirtualny koszyk w Kodano.pl wynosi 200 zł. Klienci są zainteresowani nie tylko modnymi okularami przeciwsłonecznymi, ale też korekcyjnymi. Nasz sklep działa jak tradycyjny optyk – posiadamy własną szlifiernię, dzięki czemu realizujemy recepty w ciągu 1-2 dni roboczych.
W sieci okulary korekcyjne produkowane zgodnie z receptą pacjenta można zakupić już od 50 zł. Sprawia to, że Klienci mogą sobie pozwolić na zakup nawet kilku par. Markowe oprawki np. Ray-Ban czy Versace to wydatek od 299zł w górę. Chętnie kupujemy online zarówno oprawki korekcyjne, jak i okulary przeciwsłoneczne. Na wyniki sprzedaży miesięcznej oczywiście ma wpływ pogoda. W sezonie wiosenno-letnim klienci są bardziej zainteresowani okularami przeciwsłonecznymi. Wynika to niestety z braku świadomości, że oczy powinniśmy chronić przed promieniowaniem UV również zimą.
Domowa przymierzalnia
Każdy właściciel sklepu internetowego, który chce osiągnąć sukces, musi koncentrować się na potrzebach klientów. Kodano.pl oferuje całkowicie darmową wysyłkę w ciągu 24 godzin i darmowy zwrot produktu w ciągu 30 dni od daty zakupu. Jeżeli klient wybiera markę własną Kodano, na przykład Moretti, zostaje objęty programem Bezwarunkowej Gwarancji 365 – bez względu na to, jak uszkodził swoje okulary, w ciągu roku może wymienić je na nową parę. Dodatkowo w 2017 roku sklep wprowadził popularną na zachodzie usługę Domowej Przymierzalni.
Nasz ostatni projekt, Domowa Przymierzalnia, to funkcjonalność, która ma jeszcze bardziej zachęcić klientów do zakupu okularów przez internet. To całkowicie darmowa usługa, która pozwala zamówić cztery wybrane pary okularów do domu, mierzyć je przez 10 dni, a później zdecydować, czy i które chcemy kupić – mówi Mateusz Matula z Kodano. – Kiedy klienci mają możliwość fizycznego przymierzenia oprawek przed zakupem, składają kilkudziesięciokrotnie więcej zamówień niż ci, którzy nie korzystają z Domowej Przymierzalni. Usługę uruchomiliśmy we wrześniu i już skorzystało z niej ponad 2 tysiące osób.
Domowa Przymierzalnia Kodano umożliwia wybranie okularów bez presji czasu i bez sztucznego, sklepowego oświetlenia – to gwarantuje zadowolenie klienta z zakupu. Klienci nie traktują już okularów jak konieczność, tylko jak dodatek do garderoby. Ceny w internecie są na tyle niskie, że wiele osób kupuje kilka par, które noszą w zależności od stylizacji czy okazji.