Zapalniczka Zippo — czemu zawdzięcza swoją popularność?

modne zapalniczki

Jak wiele jest zwykłych, wydawać by się mogło, przedmiotów, stosowanych w codziennym życiu, które zdołały wydostać się poza ramy codzienności i przeniknąć do kultury masowej? Niewątpliwie zagadnienie interesujące, na które trudno w jednej chwili znaleźć odpowiedź. Zagłębiając się jednak w zakamarki pamięci, poszukując odpowiedzi, możemy natrafić na… legendarne zapalniczki. Z czym wiąże się fenomen Zippo?

Już 90 lat historii

Prototyp zapalniczki Zippo powstał na początku lat 30. XX wieku. Opracował go George Grant Blaisdell, natchnienie czerpiąc od zapalniczki sztormowej. Pomysł amerykańskiego wynalazcy okazał się prawdziwym hitem! Głównymi założeniami projektu była trwałość oraz możliwość uzyskania płomienia nawet przy silnym wietrze, a ta koncepcja skradła serca użytkowników.

Minęły dekady, a zapalniczka Zippo wyglądem wciąż przypomina modele sprzed lat, co świadczy o ponadczasowości produktu. Konsumenci niewątpliwie docenią też dożywotnią gwarancję i możliwość bezpłatnej naprawy. Taka gwarancja pokazuje, że producent wierzy w swój produkt, ma do niego zaufanie, co przekłada się jednocześnie na zaufanie wśród nabywców.

Obecność zapalniczki w produkcjach filmowych

Zapalniczki Zippo doskonale spełniają swoją rolę, ale zdarzyło im się wcielać też w role filmowe. Mają ich na koncie ponad 2000! Stosowane były jako rekwizyty w różnych scenach, dając światło i wydając ten jakże charakterystyczny dźwięk, wydobywający się w momencie otwierania pokrywki odsłaniającej konstrukcję.

Bogata tradycja udowadnia, że warto trzymać się sprawdzonych, solidnych mechanizmów, które nie tracą walorów praktycznych. Rynek się zmienia, dostarcza rozmaitych rozwiązań, ale kultowe produkty opierają się zmianom, tak jak zapalniczka Zippo opiera się działaniu wiatru, generując płomień nawet w trudniejszych warunkach.

A ogrom dostępnych modeli i renoma marki powodują, że Zippo może być nawet podarowane w prezencie, będąc pamiątką na długie lata. Styl i historia – atuty marki.