W tak tragicznej sytuacji, jaką jest śmierć bliskiej osoby poza granicami naszego kraju jedna z rzeczy, o które trzeba zadbać to oczywiście sprowadzenie zwłok. To oczywiście nie jest tak proste jak przy zwyczajnym przelocie z Anglii do Polski. Jak więc zorganizować transport zwłok z Anglii do Polski i kto może być w stanie nam w tym pomóc?
Gdzie znajdziemy firmę, która pomoże zorganizować transport zwłok z Anglii do Polski?
Nie ma co ukrywać, że transport zwłok z Anglii do Polski nie jest prostą sprawą i konieczne będzie znalezienie specjalistycznej firmy, która nam w tym pomoże. W dzisiejszych czasach śmierć za granicą nie jest już jednak tak nieprawdopodobnym wydarzeniem z racji na globalizację i dlatego coraz więcej domów pogrzebowych do swojej oferty dodaje właśnie pomoc w organizacji transportu zwłok z innego kraju do Polski.
Jednym ze sposobów na to jest na przykład transport urny z prochami samolotem. Możliwości jest jednak znacznie więcej i aby je poznać trzeba po prostu zobaczyć ofertę domu pogrzebowego. Dlatego, gdy taki transport będzie nam potrzebny powinniśmy odnaleźć domy pogrzebowe działające w naszym regionie i dowiedzieć się, czy oferują one transport zwłok z zagranicy.
Jak wygląda organizacja transportu zwłok z Anglii do Polski?
Organizacja transportu zwłok z Anglii do Polski wiąże się przede wszystkim z ogromem formalności, których po prostu trzeba dopełnić. Dotyczy to przede wszystkim dokumentów i zezwoleń. Potrzebny będzie na przykład odpis aktu zgonu, bądź inne zaświadczenie zgonu, a ponadtu zezwolenie starosty lub prezydenta miasta na pochówek, zaświadczenie o zabezpieczeniu zwłok w transporcie, czy też zaświadczenie o tym, że zgon nie wynikał z choroby zakaźnej, które przyda się jeśli w akcie zgonu nie stwierdzono jego przyczyny.
Podczas przewozu zwłok z Anglii jedyna mozliwość to urna. Konieczne będzie więc zaświadczenie mówiące o tym, że doszło do kremacji zwłok, a następnie zamknięcia ich w szczelnej urnie. W innym wypadku zwłoki powinny być przewożone w metalowej trumnie, która została szczelnie zalutowana, a ponadto posiada grubą na co najmniej 5 centymetrów warstwę chłonną.