Czym jest event marketing?

event marketing

Public relations stanowi nieodłączny element działań biznesowych. Jest on związany z szeroko pojętą komunikacją ze środowiskiem. W praktyce mowa miedzy innymi o mediach czy też influencerach. Nie bez znaczenia pozostają także klienci oraz nasi partnerzy biznesowi. Jednym z narzędzi, które są bardzo pomocne na drodze do budowania pozytywnych, efektywnych relacji jest event marketing z powodzeniem wykorzystywany zarówno przez małe i średnie firmy, jak i potentatów rynkowych. O czym mowa w praktyce? Podpowiadamy.

Co to jest event marketing

Event marketing, jak sama nazwa wskazuje jest związany z organizacją różnego rodzaju wydarzeń, których celem jest promocja oraz budowanie wizerunku danej firmy. Nie bez znaczenia pozostaje także jego wpływ na kontakty marki z grupą docelową oraz środowiskiem. Pod pojęciem organizacji wydarzeń kryją się zarówno te jednorazowe, jak i cykliczne, co w praktyce oznacza różnego rodzaju konferencje, wystawy, pokazy czy też festiwale. Event marketing można określić z powodzeniem synonimem danej firmy, jej umiejętności organizacyjnych oraz potencjału.

Eventy promocyjne i cel ich organizowania

Jednym z najważniejszych aspektów, jakie brane są pod uwagę z myślą o organizacji różnego rodzaju eventów jest cel wizerunkowy. Jest on bardzo ważny zarówno dla firm, które rozpoczynają swoją działalność, jak również przedsiębiorstw, jakie są już na nim przez długi czas. Eventy w dużym stopniu pozwolą im umocnić pewną pozycję. Nie bez znaczenia pozostają także cele związane ze sprzedażą. Oznacza to, że oprócz atrakcyjnej dla potencjalnych klientów formy danego wydarzenia można w jego trakcie zaprezentować produkty i zwiększyć szansę na zainteresowanie nimi. Wiele firm decyduje się także na organizowanie wydarzeń w celach charytatywnych. Ma to bardzo duże znaczenie dla celów wizerunkowych, ale także przekłada się na realną pomoc. Cały zysk z danej organizacji jest wówczas przeznaczany na wspomaganie np. fundacji czy też różnych placówek, czasem konkretnych osób.

Event marketing – opłacalność działań

To, czy event marketing będzie opłacalny dla danej firmy, uzależnione jest w dużej mierze od jakości prowadzonych działań. Oznacza to, że jeśli zorganizujemy atrakcyjny event, to zainwestowane w niego środki, mogą się zwrócić nawet z nawiązką. Zainteresowanie produktem czy też usługami, to klucz do sukcesu, a zarazem efekt, jaki każdy przedsiębiorca chce osiągnąć. Event marketing umożliwia zainteresowanie nimi klientów, mediów czy też potencjalnych partnerów biznesowych. Może stać się z powodzeniem trampoliną do sukcesu na rynku. Bardzo ważne są także korzyści wizerunkowe.