Czego dotyczą transmisje sprzedażowe?

sprzedazowe transmisje

Przeglądasz ofertę sklepów z branży e-commerce, dokładnie przyglądasz się zdjęciom, ale wciąż nie masz pewności, jak produkt wygląda, więc opuszczasz stronę? Znane zjawisko. Fotografie oraz opis nie zawsze potrafią oddać dokładny obraz danego artykułu, więc coraz większe grono sprzedawców wychodzi naprzeciw oczekiwaniom konsumentów. Dokonują bowiem prezentacji oferty za pośrednictwem platform do streamingu – o co w tym wszystkim chodzi?

Nowa odsłona marketingu – wyjście do klientów z przekazem na żywo

Klienci nie zawsze mogą i nie zawsze chcą przekroczyć próg sklepu stacjonarnego. Bogata oferta podmiotów e-commerce stara się wykorzystywać upodobania nabywców, lecz nie w każdym przypadku zdjęcia – szczególnie jeśli jest ich niewiele i są słabej jakości – oraz garść informacji technicznych wystarczają, by doszło do finalizacji transakcji.

Trudno bowiem ocenić, jak dana bluzka ułoży się na ciele bądź czy konkretny model telefonu spełni oczekiwania, jeśli nie otrzyma się dodatkowych bodźców, które zachęcą do kliknięcia i włożenia produktu do koszyka. Rozwiązaniem problemu wydają się jednak transmisje sprzedażowe.

Ruchomy obraz i przekaz na żywo trafiają do osób zainteresowanych ofertą, a sprzedawca może towar zademonstrować z każdej strony, pokazać na modelce, a ponadto werbalnie przekonać odbiorcę do atutów, dodając garść informacji i dzieląc się odczuciami dotyczącymi towaru.

W jakich branżach streaming okazuje się skuteczny?

Potencjał, jaki niosą ze sobą transmisje sprzedażowe, wykorzystać mogą między innymi podmioty z branży modowej. Wpływa na to szansa bardzo dokładnego przedstawienia ubrań, pokazania, jak się układa materiał, opowiedzenia, jaki jest w dotyku. Streamingi sprawdzą się też w przypadku sprzedaży dodatków: butów, torebek, wyrobów hand made.

Odpowiednie będą też dla sprzedawców gadżetów i elektroniki. Przekaz ustny pasjonata z pewnością dotrze do większej grupy odbiorców niż słowo pisane. Szczególnie że nabywcy przeważnie pobieżnie zapoznają się ze specyfikacją produktu. Transmisja wideo jest zdecydowanie łatwiejsza w odbiorze.